tisdag, juni 24, 2008

Romance At Short Notice

Bara så ni vet kan jag inte vara objektiv i detta fall. Det går inte.
Kärleken till Carl, Libertines och Dirty Pretty Things är för djupt ärrad i min kropp för att jag skulle kunna upptäcka några brister på "Romance At Short Notice".
Visserligen är inledningen lite trevande med "Buzzards And Crows" och "Hippy's Son", men albumet tar form vid "Plastic Hearts" som följs av första singeln "Tired of England" och den vackra "Come Closer". Nyinspelningen av "Chinese Dogs" och "Truth Begins" med den underbara raden "For all the friends you’ve not yet met, some will die for you I bet, so hold on for tomorrow..." är tidiga favoriter på ett album som med all sannolikhet kommer att stå överst på pallen när musikåret 2008 ska summeras.
Dagens Låt: Dirty Pretty Things - Truth Begins

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

jag gillar nog buzzards & crows mest, ett bevis på att skivan är jävligt mångsidig. fast jag älskar skivan som helhet allra mest.

8:12 em  
Anonymous Anonym said...

Älskar albumet!!!

11:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home