måndag, juni 09, 2008

Coldplay - Viva la Vida...

"Now the old king is dead, long live the king!" sjunger Chris Martin på titelspåret "Viva la Vida" som är en av få höjdpunkter på gruppens fjärde fullängdare. Tanken är uppenbart att Chris Martin en gång för alla ska putta ner Bono från tronen av arenarocken. Det kommer med all största sannolikhet också så vara fallet, problemet är bara att just nu är mitt intresse nästintill obefintligt för ett nytt Coldplay album. Trots att jag alltid varit svag för deras vilja att just nå ut till de stora massorna med allsångsvänliga och perfekta pianoballader har intresset sakta men säkert tynat bort. Jag kan knappt minnas när jag lyssnade på ett Coldplay album från början till slut och tyvärr lär detta inte förändras nämnvärt med "Viva La Vida or Death And All His Friends", som i strävan efter att låta som en revolution bara blir ett överproducerat och förutsägbart verk. Det är inte direkt dåligt, bara fruktansvärt tråkigt.
Dagens Låt: Coldplay - Viva la Vida

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Först var jag beredd att hålla med (att det var en tråkig platta), men efter c:a 3,54 lyssningar så tycker jag plattan är skitbra! Faktiskt.

10:38 fm  

Skicka en kommentar

<< Home